Få organiseret din webmail på en måde, der giver mening

19 juli 2021 Anders Lundtang Hansen

Hvor tit har man ikke lige skulle lede efter en gammel mail i ens indbakke, som man ikke kan finde, fordi man ikke kan huske afsenders mailadresse, og man kan ikke lige huske ordene i mailen til, at man kan søge efter den, og man ved heller ikke lige, hvor langt tilbage man skal lede efter den, da man ikke kan huske, hvornår man fik den.

Mange mennesker har flere forskellige webmails, hvor man blandt andet kan få oprettet en via https://www.simply.com/dk/webmail/ , fordi det giver mening at kunne adskille det private fra arbejdet, sportslivet, foreningen og så videre.

Men det gør så også, at man skal hen at kigge dem allerede sammen igennem, når man modtager nye mails for at huske og se, hvornår der lander nyt.

Om man så har en enkelt webmail, eller man bruger flere, så kan det komme en til gavn, hvis man sætter dem op på en måde, så du lettere kan finde rundt i dem.

Det hjælper vi dig med.

Få lavet kategorier i din webmail

For det første skal du komme af med alt det spam, hvor du kan markere, at der er mail om spam, hvis en mail lander i din indbakke, selvom den skulle være fanget af spamfilteret – så kan man blandt andet blokere afsenderen.

Hvis man har nogle mennesker eller forretninger, man skriver tit sammen med, så kan man lave en mappe til dem, så man holder korrespondancen her, så den er lettere at finde frem igen senere og holde den separeret fra resten.

Er der nogle mails, som man ikke lige får kigget på en bestemt dag, så kan man markere dem som ulæste; og skulle man have glemt at læse nogle nye mails, så kan man som regel også organisere dem, så de bliver vist som de første, når man åbner ens mailbakke.

Flere Nyheder