Lad en dygtig vicevært forestå rengøring og vedligeholdelse

16 November 2020 Astrid Pedersen

editorial

Ønsker du at holde ejendommen tilhørende den bolig forening du administrerer pæn og præsentabel – indvendig såvel som udvendig? Så bør du overveje at tilknytte en fast vicevært. En vicevært kan sørge for at trapperne i de enkelte opgange altid er vasket, at vinduerne er polerede, og at de øvrige fælles områder fremstår ryddelige og velholdte. Og så kan din vicevært træde til ved ad hoc opgaver og i akutte nødstilfælde.

Din vicevært er beboernes egen kontakt person

Foruden selv at forestå den praktisk udførelse af en række opgaver som nævnt oven for varetager en vicevært også kontakten til en række relevante fagpersoner som kan træde til når det gælder.

Opdager en beboer for eksempel rotte ekskrementer i kælderen, eller springer der et vandrør i ejendommen, kan det være nødvendigt med hurtig udrykning. Det er nemlig vigtigt at såvel rotte invasion som oversvømmelse stoppes i tide hvis man ønsker at undgå graverende skader på bygningen.

Her er det næppe forsvarligt at lade de være op til beboeren selv at finde kontakt oplysninger på en rottefænger eller en autoriseret VVS installatør med døgn service. Risikoen for at der ikke vil blive taget affære i tide er overhængende hvis beboeren selv skal ringe rundt.

Er beboeren der imod i besiddelse af et telefon nummer til ejendommens vicevært behøver han eller hun blot at slå på tråden til ham. Så vil viceværten sørge for at de rette fagfolk, hvad end det drejer sig om en autoriseret el installatør eller elektriker, en VVSer, eller en rottefænger bliver sat på sagen, hurtigt og effektivt. Og så har din vicevært faktisk sparet foreningen for store udgifter i forbindelse med udbedring af eventuelle vandskader eller skader på kloak systemet.

Du kan altid få et uforpligtende tilbud på professionel vicevært service hos Dahlin Ejendomsservice ApS – læs mere på dahlin-ejendomsservice.dk

More articles