Logodesign – stærkt og enkelt

24 September 2020 Astrid Pedersen

editorial

Er din nye virksomhed klar til at blive markedsført således at du kan begynde at skovle kunder og markeds andele ind? Så bør du først og fremmest sørge for at virksomhedens grafiske og visuelle identitet er på plads. Denne er nemlig essentiel for en effektiv marketing strategi. Og i den forbindelse er det vigtigt med et vel designet logo.

Hvordan ser det perfekte logo ud?

Der findes måske nok ikke sådan noget som det perfekte logo – men idealet er værd at efterstræbe. Inden for logo design lægges der vægt på parametre så som enkelthed og genkendelighed. Det betyder at et logo helst skal være så enkelt udformet som overhovedet muligt.

Styrken ved et godt logo design ligger i de mest simple former – tænk for eksempel på logoer for firmaer som McDonalds, Apple, eller Nike. Disse logoer er nærmest sublime i al deres enkelthed, og rummer i ganske få former hele essensen af den virksomhed de repræsenterer.

Enkelthed virker samtidig befordrende for den genkendelighed som gør at publikum forbinder logoet med din virksomhed. Et enkelt og simpelt logo brænder sig fast i bevidstheden og gør det nemt at lave den umiddelbare forbindelse mellem logoet og virksomhedens produkter og ydelser.

Du vil på lang afstand kunne spotte et stort gult M og en tilsvarende gul muslingeskal når du kører på motorvejen og nærmest per instinkt vide at her kan du få et hurtigt måltid mad og en sjat benzin på bilen. Det ideelle logo kan således stå alene uden pay off eller anden ekstra forklaring. Og det er selve målet med professionelt logo design.

Hvor kan jeg få designet et flot logo?

Du kan altid kontakte Logoshop for en snak om dine behov for firma logo. Logoshop har specialiseret sig inden for logo design til små og mellemstore virksomheder – læs mere på Logoshop.dk

More articles